Midnattstrav på Boden!

Hejhejhej!

Japp snart är det dax för midnattstravet från Boden! Det ska bli riktigtriktigt kul!
Tycker att V75 varje vecka skulle börja vid den här tiden! Tror kanske inte att kuskar, tränare och alla andra travfolk skulle gilla det men för mig skulle det passa perfekt! ;)
Är en riktigt spännande omgång med mycket nya namn för mig som springer! Blir inte riktigt lika kul att se på kanske men rent tipp mässigt är det faktiskt roligare! Har klippt & klistrat med raden ett tag nu och känner mig faktiskt jävligt nöjd! Känns bättre en vanligt!
Har två spikar med i omgången och båda är Svanstedt hästar!! Från början så ville jag gardera Torvald Palema i tredje avdelningen men efter lång fundering har jag kommit fram till att det är lönlöst..han vinner detta!
Sen spikar jag även Swift Triumph i sjätte avdelningen som har sett otroligt bra ut dom fyra sista loppen förutom i senaste då han kom helt fel till i ett kortlopp. Men nu när Svanstedt sitter i sulkyn så tror jag han vinner igen! Sen har jag hittat några riktigt roliga drag! Det första kommer i andra avdelningen där jag tror det kommer skrälla! Tar med sex hästar men tror mest på 15 Chiara Sisu med Melander Jr i sulkyn! Melander vann ett fint lopp i Onsdags så han är het och såg att dom hade siktat på det här loppet en längre tid och ska rycka skorna! 5%.
Sen i fjärde kommer nästa korsdrag! 3 Monemill ruskit startsnabb och eventuellt skoryck för första gången! 6%.
I Kallblods loppet, avdelning 5 så tar jag med många hästar och hoppas på skräll! Har många drag här ska ni veta! 9-10-11 är nästan hästar man måste ha med enligt mig! 9-11 ska lättas rejält i balansen och 10 Tordivel (1%) kör skolöst bak och med piska för första gången! Ojojoj vilka jävla skrällar! ;)
Sen får ni ett sista drag innan jag ska ta en till whiskey! I sista avdelningen ska 8 The Nobel Cape eventuellt köra barfota för första gången och han såg ooooootroligt bra ut senast och är streckad på 10%!

Japp där har ni Mr Karlssons tankar om kvällens omgång. här har ni raden!

V75-1: 2-3-5
V75-2: 3-4-7-8-11-12
V75-3: 1 Torvald Palema
V75-4: 1-3-7
V75-5: 2-6-9-10-11-15
V75-6: 12 Swift Triumph
V75-7: 8-9

324:-


Lycka till nu där ute och ha en skitfin kväll!

Tudiludis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0